reklama

Ty si naozaj nemožný! (alebo čo máme na mužoch rady)

Koľko krát si každá z nás pomyslela, bo čo možno povedala túto vetu. Znova sa netrafil do môjho čísla oblečenia. Znova mi volala učiteľka zo škôlky, že zabudol vyzdvihnúť malého. Znova kúpil karmínovočervenú obliečku i keď som jasne zdôraznila, že chcem terakotovú. Znova zabudol, že môj otec má narodeniny. Znova skončil sex prirýchlo. Znova mi začal radiť, namiesto toho, aby ma počúval. Znova šiel von s kamarátmi, namiesto toho aby sa venoval mne. Znova...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Dlho som mala pocit, že muži sú jednoduchší. Že nedokážu porozumieť žene. Že sa na ne pozerajú zvysoka. Že naozaj jediné na čom im (vo vzťahu) záleží, je sex. Že muži nie sú verní. Že sa nevedia nadchnúť pre detský svet. Že muži sú nemožní.

Toto som si o nich myslela, takých som stretávala.

Potom som sa pozrela na myšlienku „aký si, takých ľudí stretávaš" z nového svetla. Že možno nie všetci muži sú takí. Že možno im krivdím, keď ich hádžem do jedného vreca. Vlastne všetci muži sa správali, ako som predpokladala...tak som zmenila svoje očakávania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zrazu som si všimla okolo seba oveľa viac harmonických párov. Mužov, ktorí sa mi dokážu pozerať do očí. Ktorí počúvajú, čo hovorím. Mužov, ktorí dokážu byť priatelia. Mužov, ktorí si cenia svoje partnerky. Mužov, ktorí sú verní. Mužov, ktorí rozumejú detskej duši. Mužov, ktorí rozumejú duši ženy. Mužov, ktorí rozumejú sami sebe. Začala som stretávať Mužov.

Uvedomila som si, že sú úžasní. A nie som sama.

V jeden augustový večer mi napadlo zistiť, čo máme na mužoch rady. Sadla som si za facebook, napísala všetkým slečnám z mojich priateľov a dostala som krásne od(s)povede.

Dve kamošky: „Máme tých najlepších mužov! na jednej strane rozvíjajú myseľ, píšu knihy, meditujú, varia skvelé kafé s penou a na druhej kácajú stromy, stavajú domy, osedlávajú tigre a ochraňujú bytosti. Ach, pyšná som na nich."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kamila: „Na mojom sa mi páči, že rád varí a dobre varí. Že vie zašiť dierky na oblečení, čo ja nie. Že mu môžem všetko povedať a že má na mňa vždy pevné nervy .. fakt pevné .. a veľa piva pije a už má aj pupok."

Lucia: „Na mojom priateľovi sa mi páči, že si váži čo má, lebo vie, akú to má cenu. Aká je dôvera dôležitá. Varí, upratuje aj perie. Je romantický. Kamaráti sú až na druhom mieste atď. No taktiež chodí každý deň cvičiť a ja sa tomu prispôsobujem, lebo viem, že ho to baví aj keď by som s ním chcela byť...A o tom to je dopriať mu aj koníčky aj kamarátov, no na oplátku vám má dať to, čo potrebujete vy :)))"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Eva: „Ľúbim ho, lebo je trpezlivý, lebo mi povie často krát také veci, na ktoré som nemyslela, lebo si na mňa nájde stále čas, lebo sa pri ňom nemusím báť, pretože je romantik, pretože si najprv premyslí a potom koná, lebo mi vie povedať ,,prepáč"..."

Veronika: „Obdivujem na ňom jeho myslenie. Ako sa snaží keď mu poviem čo mi prekáža. Vždy sa dokážeme dohodnúť. Mám rada ako je milo zábavný, keď nevie čo má robiť a kuká na mňa tými očami a žiada o radu. Chová sa ako pravý princ z rozprávky aj jeho chôdza je taká. Teší sa z toho, keď som šťastná. Stoji za mnou a objíma ma keď varím. Učí sa variť a pýta si recepty. Každý deň sa snaží byt čo najviac so mnou. A miluje predohru aj dohru po. Jednoducho ho Ľúbim."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zuzana: „Ja svojho mužíčka milujem jednoducho takého aký je a len preto aký je. Bonus - máme aj rovnaké hobby - motorky a metal. Máme veľa spoločného, no v niektorých veciach sa dopĺňame... Všetko je to o dvoch jedinečných ľuďoch a ich vzájomnej komunikácii, o ochote ku kompromisom atd."

Beáta: „Mne sa páči na mojom to, že ma všade chce vziať so sebou. Vraj cvičí a zdravo sa stravuje kvôli mne - aby sa mi páčil."

Zuzana: „Mne sa na mojom priateľovi páči, že je úprimný, že ma vypočuje, poradí mi, povie mi na rovinu, že čo si mysli, je vtipný, pozorný, zábavný. Stále chodím s ním do partie, aj keď väčšina jeho kamošov nechávajú svoje priateľky doma. I keď veľa pracuje, vždy sa snaží nájsť si na mňa aspoň trochu času. Tak veľa pracuje hlavne preto, aby sme mohli časom spolu bývať. Páči sa mi, že sa zdravo stravuje, chodí do posilky, lebo sa mi chce páčiť a chce mať dobrú kondičku. Je toho naozaj veľa, čo si na svojom priateľovi vážim. Som šťastná, že som ho spoznala, že sme spolu, že nám je úplne super a že to myslime spolu vážne. Pri ňom cítim takú istotu, že mu môžem veriť a po toľkých sklamaniach, čo som mala, je to pre mňa úžasný pocit, veriť, dôverovať. Ľúbim ho takého, aký je."

Michaela: „Je kvôli mne jedlo ktoré mu nechutí až tak. Rozpráva mi pred spaním rozprávky , aj keď sa mu ich nechce vymýšľať, ale ja mu tlieskam, to ho vždy rozveselí. Rozpráva, aj keď sa mu nechce, po mojej vete: veď povedz dačo:--) a môžem si vybrať aj tematiku."

Katarína: Hovorí sa, že počiatočné zaľúbenie trvá krátko a potom vám spadnú ružové okuliare, u nás to tak nie je. Do môjho drahého som zaľúbená neustále. Samozrejme, už vidím viacero jeho chýb. Ale najviac na ňom zbožňujem jeho hruď, ktorú mi s ochotou požičia, vždy keď som nervózna, smutná, alebo keď potrebujem pomojkať. Milujem jeho dotyky, keď ma hladí po vlasoch. Keď vidím, že aj napriek únave je ochotný spraviť všetko pre to, aby sme mali krásny večer. Najviac ho obdivujem, keď ho vidím s deťmi. Dokáže sa s nimi baviť veľmi dlho. Som si istá, že bude z neho úžasný otecko. Milujem ho a vážim si ho takého aký je, lebo verím, že sme stvorení jeden pre druhého."

Viktória: „Asi mám šťastie, ale ten môj ma počúva aj keď sem tam mu to musím zopakovať (predsa len to je chlap). Farby síce naozaj nerozlišuje - pre neho existuje len čierna a jej odtiene :)), ale vie po sebe upratať, nosí mi kvety, pošle milú smsku, objíme ma len tak a povie ľúbim ťa ... podľa mňa existuje veľa takých chlapcov, len majú pocit, že rovnako aj single dievčatá sú len povrchné. Často krát sú takí ľudia hneď blízko nás ... len treba pozerať srdcom nie očami."

Lenka: „Môj priateľ je iný pretože je to z môjho pohľadu ohromná osobnosť a človek, ktorého stojí za to spoznať. Je veľmi inteligentný, vtipný, tolerantný, talentovaný, cieľavedomý a spoľahlivý. Robí ma šťastnou každý deň o trocha viac, ako deň pred tým. Má tie najúprimnejšie oči na svete a neublížil by ani muške. Viem, že v jeho náručí nájdem podporu, ale aj objektívny kritický názor a to si cenám tiež. Avšak z pohľadu okolia je iný určite kvôli spotrebe alkoholu, pretože je to jeden z mála chlapov, ktorý nepije alkohol, nefajčí a jeho najobľúbenejšia činnosť nie je vysedávanie v krčme."

Na výzvu jednej kamošky pripájam pár viet o mužovi, ktorý mi prišiel do života - asi za odmenu ;-) Kedysi dávnejšie, asi pred štyrmi rokmi, som si napísala zoznam vecí, aké by mal môj partner spĺňať. Potom som si ho prečítala a realisticky (podľa môjho vtedajšieho myslenia) odložila do zabudnutia. Objavila som ho nedávno, keď som pár týždňov chodila s mojím (teraz niekoľko mesačným priateľom). Prekvapilo ma, že tento muž spĺňa 13 z 15 nereálnych (podľa môjho vtedajšieho myslenia - podotýkam druhý krát) požiadaviek. Časom som zistila, že viac než len to - on ho preplnil. Napĺňa moje sny.

Sny o dôvere. O vernosti. O tom, že vníma moju dušu. O otvorenosti. O tom, že si rozumieme aj keď nehovoríme, no dôležitejšie je, že si rozumieme, keď hovoríme. O tom, že sa môžem na neho spoľahnúť. O tom, že ma prekvapí len tak a vždy inak.

Keď zatvorím oči, vynoria sa mi stovky situácií, kedy som si pomyslela, že on je skutočne nemožný...nie je možné, aby existoval taký perfektný muž.

Neviem, či je to ten, s ktorým ostanem už celý život. Neviem, či bude otcom mojich detí, ale deti, ktorých otcom bude, prežijú nádherné detstvo. No nech to bude akokoľvek, ďakujem mu, lebo som spoznala krásne, plnohodnotné a úctivé mužské vnímanie ženy.

Margaréta Knapiková

Margaréta Knapiková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena. Šťastná, zasnená, hĺbajúca, možno pre niekoho naivná, možno tvrdohlavá, tvorivá, ktorá vidí vo svete krásu a nehu...Teraz pracujem ako učiteľka. Nebolo to moje vysnené povolanie, ale stalo sa. Lebo je to povolanie, kde sa s krásou duše stretnete každý deň :-) . Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu